Informatii utile

INFORMAȚII UTILE

ÎNGRIJIREA SI DURATA DE VIAŢA A ANVELOPELOR

 Anvelopele sunt elemente consumabile şi au o durată de viaţă utilă. Aţi putea crede că pneurile nu au nevoie de multă atenţie, dar modul in care vă tratati anvelopele poate creste drastic sau reduce durata de viaţă a benzii de rulare. Legislaţia actuală prevede că profilul anvelopei de autoturism trebuie să aibă o adancime minima de 1,6 mm într-o bandă continuă pe tot parcursul lăţimii benzii de rulare de pe întreaga circumferinţă a anvelopei. Anvelopele au indicatori de uzură, la intervale regulate, în canelurile benzii de rulare – daca la suprafaţa principala a anvelopei este nivelul acestor indicatori este timpul să înlocuiţi anvelopele.

Din fericire, există multe moduri prin care se poate creşte durata de viaţă a anvelopelor şi cu un număr redus de controale pe săptămână puteţi să vă asigura că obţineti maximum din cauciuc .

Presiunile pneurilor
Presiunile pneurilor ar trebui să fie verificate săptămânal, atunci când maşina a fost în repaus  timp de cel puţin o oră pentru a se asigura că anvelopele sunt reci.

Presiunea insuficienta poate determina o uzură excesivă la exterior a pneurilor, acumularea căldurii în umeri şi chiar deflatie bruscă (explozie), la viteza. Presiunea prea mare restrange suprafata de contact cu soseaua, ducand la o uzură excesivă a centrului benzii de rulare a pneurilor, determinand scurtarea duratei de vieţa a anvelopelor.

Uzura anvelopelor sau presiunea insuficienta nu doar maresc distanta de franare pe carosbil ud dar si cresc consumul de combustibil si reduc durata de viata a acestora.

Aliniamentul rotilor

Este important ca orice vehicul să aibă cele 4 roţi corect aliniate. Roţile nealiniate se opun mişcării naturale a vehiculului cauzând probleme de direcţie şi o uzură prematură şi neuniformă a anvelopelor.

În forma sa cea mai rudimentară, aliniamentul roţilor constă în reglarea unghiurilor roţilor vehiculului, pentru a asigura că roţile se deplasează în raport cu linia mediană geometrică a vehiculului. Fiecare roată îşi are propriul set de dinamici (unghiul de cădere, unghiul de fugă şi vârful curbei) specificate de constructorul de automobile.

Cele mai întâlnite simptome ale unui automobil fără aliniament sunt uzura neuniformă sau rapidă a anvelopelor şi devierea sau deplasarea vehiculului din linie dreaptă. Atunci când observaţi aceste tipuri de probleme la automobilul dumneavoastră, înseamnă că cel mai probabil roţile nu sunt aliniate corespunzător. În acest caz, recomandam verificarea aliniamentului vehiculului dumneavoastră de către un specialist, care utilizează echipamente moderne de aliniere a vehiculului asistate de calculator.

Cel mai bun tip de aliniament al roţilor este un aliniament al celor patru roţi. Pentru acest tip de aliniament, tehnicianul va amplasa un instrument pe toate cele patru roţi şi va măsura dinamica vehiculului pe toate roţile.

Lipsa aliniamentului unui vehicul apare atunci când sistemele de suspensie şi de direcţie nu sunt în funcţiune la unghiuri dorite. Aceasta este cel mai adesea cauzata de uzura elementelor sistemului de suspensie (arcuri, articulaţii sferice, bucşe, etc), pe un vehicul mai vechi. Ele pot fi, de asemenea, rezultatul unui impact cu o groapă sau bordură sau o schimbare de garda la sol în vehicul (redus sau ridicat), pe orice vehicul, indiferent de vârstă.

Setările incorecte de aliniere vor duce, de obicei, la uzură mai rapidă a anvelopelor. Prin urmare, alinierea ar trebui să fie verificată ori de câte ori se monteaza anvelope noi sau la instalarea componentelor suspensiei, in caz contrar apare uzura pneurilor. Alinierea ar trebui, de asemenea, verificata după ce vehiculul a întâlnit un pericol pe drum -groapa sau bordură.

Echilibrarea
Echilibrarea roţii nu ar putea creşte durata de viaţă a anvelopei, dar poate contribui la creşterea duratei de viaţă a componentelor suspensiei. Atunci când o roată / anvelopă nu este in echilibru veti simti vibratie la anumite viteze, fie prin intermediul volanului sau prin maşina în sine. O scurtă vizită la service pentru a avea pneuri reechilibrate va rezolva acest lucru.

Alte cauze de uzură excesivă a anvelopelor:

Stilul de conducere
Stilul de condus al masinii dvs. poate avea un impact masiv asupra uzurii pneurilor.

Supraîncărcarea masinii
O încărcare mai mare va plasa pe pneurile dumneavoastră, ceea ce determina o mai mare uzură. De asemenea, în cazul în care aveti o cantitate mare de bagaje şi / sau 4 sau mai multi pasageri presiunea pneurilor trebuie să fie crescuta pentru a face faţă greutăţii suplimentare.

Greşirea indicelui de sarcină
Referitor la aceasta, indicele de sarcină al unei anvelope este coeficientul de sarcină maximă la care anvelopa este proiectata pentru a lucra . Alegerea greşita a anvelopei cu indicele de sarcină inferior pe masina dvs. poate duce la o uzură excesivă, şi, în anumite cazuri la situatii periculoase.

Mulţi şoferi nu controleaza roata de rezerva şi se poate întâmpla ca aceasta sa nu fie umflata sau necesită elemente de fixare, altele decât cele de jante de aluminiu.

Consiliere:

Revizuirea în mod regulat a presiunii de umflare a pneurilor de rezervă.
Asiguraţi-vă că aveţi şuruburi pentru montare.

Este de la sine inteles faptul ca adâncimea minimă a profilului anvelopei de vara 1.6 mm, prevăzută de lege este de asemenea, valabil pentru roata de rezervă.
Pentru a optimiza performanţele anvelopelor dvs., în plus faţă de verificările uzuale ale presiunii pneurilor, adâncimea, daune şi depozitarea corespunzătoare, nu uitaţi să verificaţi următoarele:
Pneurile de pe puntea fata, sunt supuse la o uzură mai mare decât roţile de pe puntea spate. Acesta este motivul pentru care roţile trebuie să fie schimbate intre ele la  recomandarea dată de către producătorul vehiculului pentru a asigura o uzură uniforma şi pentru a minimiza costurile.

Dacă montati anvelope de iarnă noi sau care au fost depozitate, trebuie să fie verificate pentru a asigura un echilibru de confort şi de a preveni vibraţiile în şasiu.
Înainte de achiziţionarea de pneuri, este de dorit să reţineţi următoarele:

De preferat să folosiţi anvelopele de la acelaşi producător intrucat utilizarea de pneuri de calităţi diferite, poate fi în detrimentul sistemului de frânare şi de conducere.

Schimbati iarna un set de pneuri-  vehiculele cu tracţiune 4×4- în general, ar trebui să fie echipate cu anvelope identice. Multi moneaza anvelope de iarna doar pe puntea fata insa acest lucru poate reduce aderenta spate. De asemenea exista riscul deraparii vehiculului (pentru tractiune pe spate) sau atunci cand se incepe virarea (tractiune pe fata sau pe spate). Montarea a doar 2 anvelope de iarna pe puntea spate creste riscul de a conduce drept inainte atunci cand se incearca sa se ia o curba.

Rulati cel mai scurt timp posibil cu roata de rezervă.

Atunci când schimbati anvelopele, instalaţi întotdeauna supape noi.

Recomandam rotirea anvelopelor intre ele, fara a le incrucisa la fiecare 10000 km, pentru a mentine intacte proprietatile de rulaj ale vehiculului.

Urmaţi orice direcţie data de marcajele tipice specificate pe peretele lateral al anvelopei dvs!
Inscripţiile găsite pe o anvelopă oferă câteva informaţii despre mărimea, caracteristicile sale interne şi utilizarea acesteia.
Grup de trei cifre (185, 225, 135, …), corespunde cu lăţimea benzii de rulare. Acesta este exprimat în milimetri.

Numărul care urmează (70, 55, …), indică raportul dintre înălţime şi lăţime a flancului anvelopei. Acest raport este exprimat ca procent.

(R, D, …), indică structura anvelopei. Astăzi, aproape toată producţia de anvelope este făcuta din anvelope radiale, identificate prin litera “R”. Dar există, de asemenea, litera “D” pentru “curea Diagonal”, la utilizarea aproape exclusivă de motociclete.

Numărul 13, 14 sau 15 indică diametrul interior al anvelopei. Acesta este exprimat in inchi.
Săgeata indică direcţia de rotaţie, astfel încât da direcţia de montare a anvelopei. Atunci când nu există nici o săgeată, anvelopa poate fi montata  în ambele direcţii.

Numărul care urmează (82, 92, 80, …), indică indicele de sarcină. Exemplu: indicele “80″ indică o sarcină de 450 kg per anvelopa.

Litera “H”, “V”, “S”, … corespunde cu viteza maxima admisa.,”Q”, la o viteza de top de 160 km / h, “R”, de la o viteză maximă de de 170 km / h, “S” la o viteză maximă de 180 km / h, “T”, la o viteză maximă de 190 km / h, “H” la o viteză maximă de 210 km / h, “V”, o viteza maxima de 240 km / h, “Z” la o viteză mai mare de 240 km / h, “W”, de la o viteză mai mare de 270 km / h şi “Y” la o viteză mai mare de 300 km / h.

Prin urmare, este important  sa alegeti anvelope compatibile cu performanţa autovehiculului dvs.

Denumirea Tubetype corespunde unei anvelope care urmează să fie echipata cu o cameră de aer. Numele Tubless corespunde unei anvelope fara camera.

Potrivirea anvelopelor mai mari

Este foarte posibil  potrivirea anvelopelor mai mari în dimensiune (latime , inaltime flanc, diametru janta), cu condiţia să aibă acelaşi diametru total. Dar aceasta este puternic descurajată pentru mai multe motive:

Creşterea lăţimii benzii de rulare duce la creşterea în mod semnificativ a directiei. Volanul este mai greu , ceea ce  poate cauza uzura prematura sau chiar ruperea de tije.

Veti avea, desigur, o manevrabilitate mai bună în viraje, dar va fi în detrimentul suspensiei.

Trebuie, în al doilea rând, a schimba alinierea de ajustare.
În cele din urmă, aceasta va afecta, de asemenea, consumul de combustibil.

Reguli de urmat

Mai mult decât atât, se pare important să ne amintim câteva reguli de bază pentru siguranţă.

Montati prima data numai anvelope cu dimensiunile ce corespund exact la producătorul masinii .

Evitati anvelope folosite doar pentru că acestea sunt mai ieftine.

În timp ce anvelopele noi sunt mai scumpe, acestea îndeplinesc standardele. Trebuie să ne amintim că anvelopele sunt cele care asigură legătura între masina  si drum. Şi, ca atare, acestea garantează stabilitate în linie dreaptă, manipulare buna in curbe, sunt implicate activ în frânarea controlată de elasticitatea flancurilor lor, pentru confortul dumneavoastra.

Când se înlocuiesc anvelopele?

În primul rând, atunci când sunt uzate. Aceasta este evident. Anvelopele imbatranesc chiar daca nu au fost folosite sau au rulat ocazional. Daca apar crapaturi pe flanc, insotite uneori de o deformare a carcasei, acestea sunt semne de imbatranire si recomandam verificarea de catre specialisti in domeniu pentru a stabili posibilitatea lor de a fi refolosite. Indiferent de adancimea benzii de rulare sau de kilometraj, dupa cinci ani de utilizare recomandam verificarea si posibila inlocuire a pneurilor.

Când adâncimea benzii de rulare este mai mică de 1,6 mm este obligatoriu să se înlocuiască anvelopele. Ar trebui să ştiti că atunci când adâncimea ajunge la doi milimetri, anvelopa nu mai poate drena solul de a adera la sosea. O pană de apă se formează apoi între pneu şi drum, cu viteza, în cele din urmă anvelopa se bazează exclusiv pe o peliculă de apă. Nu mai este aderenta,  mai mult, esteacvaplanare.

Acvaplanarea  apare in momentul in care apa dintre anvelopa si carosabil nu poate fi inlaturata. Stratul de apa se acumuleaza in partea din fata a anvelopei pana cand presiunea apei depaseste presiunea din anvelope, anvelopa pierde contactul cu carosabilul. Pneurile aluneca, iar franarea , accelerarea, virarea nu mai pot fi controlate. In acest caz, autovehiculul poate derapa si se poate rasuci, provocand accidente.

Prevenirea acvaplanarii

Anvelopele si presiunea acestora trebuiesc verificate. Presiunea insuficienta sporeste riscul aparitiei acvaplanarii. Daca presiunea este mai mica cu 30% fata de valoarea recomandata creste riscul aparitiei acvaplanarii.

De asemenea,  uzura si adancimea de profil trebuiesc verificate. Cu cat adancimea de profil este mai mare, cu atat cantitatea de apa ce poate fi eliminata este mai mare scazand seminificativ riscul aparitiei acvaplanarii . Pe lângă o distanţă de frânare mai mare, scăderea în adâncime a profilului creste semnificativ riscul de acvaplanare.

În funcţie de tipul de masina , de conducere in condiţii de stil sau de vreme, este prudent de a schimba pneurile înainte de a ajunge la limita legală de adancime a profilului.

Sfaturi:

Înlocuirea anvelopelor de vară, la 2 mm adâncime a profilului si cu pneuri de 3 mm şi 4 mm la anvelope de iarnă.

Puteţi măsura această adâncime, cu un ecartament de uzură, veţi găsi la toţi specialiştii de anvelope .

Este important sa reduceti viteza atunci cand intalniti pelicule de apa

 Canalele din banda de rulare si forma amprentei pneului la sol pot impiedica acvaplanarea. Cu cat banda de rulare este mai uzata, cu atat capacitatea anvelopei de a impiedica acvaplanarea scade. Cu cat pelicula de apa este mai adanca, cu atat aderenta este mai mica.

La o cantitate mare de apa pe carosabil, acvaplanarea apare la majoritatea anvelopelor.

Dacă găsiţi orice fisuri între peretele lateral şi banda de rulare, ar trebui să înlocuiti, de asemenea, anvelopele, chiar dacă sculpturile sunt încă bune. Într-adevăr, aceste fisuri indica cauciuc de anvelopa uscat şi structura de metal slăbită. Acest lucru poate duce la ruperea benzii de rulare direct.

Atunci când acest lucru se intampla chiar si la viteze mici, acesta nu garanteaza plecarea la drum.

Verificarea presiunii anvelopelor

Verificati presiunea anvelopelor cel putin o data pe luna.

Respectarea presiunii recomandate de producator este obligatorie, deoarece aceasta este adaptata vehiculului dumneavoastra. Astfel, puteti optimiza performantele anvelopelor si siguranta dumneavoastra.

Presiunea corecta pentru vehiculul dumneavoastra apare in general in cartea de identitate a vehiculului.
Aceasta informatie poate fi de asemenea specificata in interiorul vehiculului (pe portiera conducatorului sau pe partea interioara a capacului rezervorului de carburant).

In general, sunt furnizate doua presiuni diferite:

  • in conditii „normale” de conducere
  • pentru un vehicul incarcat (cu persoane sau o greutate suplimentara la bord)
    Pentru a verifica presiunea anvelopelor, aveti nevoie de un dispozitiv.

În ţările europene, o adâncime minimă de 1.6 mm a profilului este obligatorie.
Indicatorii de uzură sunt plasati în şanţurile principale circumferenţiale în mai multe locaţii.

Ei sunt uşor de reperat datorită DST inscripţionat pe umărul anvelopei. Adâncimea minimă a benzii de rulare admisă (1,6 mm) este atinsa atunci când profilul este folosit pana la indicator.

O anvelopa pierde presiune in mod natural, iar aceasta variaza in functie de temperatura. Prin urmare, se recomanda verificarea presiunii anvelopelor cel putin o data pe luna si inainte de drumurile lungi. De asemenea, trebuie verificata presiunea rotii de rezerva. Altfel, exista riscul de scadere a aderentei si de crestere a distantelor de franare, precum si a consumului de carburant. In plus, anvelopele si jantele se vor uza mai repede, scazand astfel durata lor de viata.

Rularea in conditii de presiune incorecta a anvelopelor poate fi in detrimentul  tinutei de drum a  autovehiculului si afecta grav siguranta, ducand la incidente ce  pot pune viata in pericol.

Conducerea cu anvelope cu presiune insuficienta cauzeaza uzura prematura. Deci, nu uitaţi să verificaţi periodic presiunea din anvelope, de preferinţă la rece. Dacă verificaţi fierbinte, amintiţi-vă pentru a adăuga 0,3 bar la presiunea recomandată. Dacă utilizaţi ocazional masina, verificati presiunea din pneuri la fiecare ieşire. Nu uitati roata de rezerva!

Inlocuirea anvelopelor

În cele din urmă, în cazul în care aveţi nevoie sa înlocuiti o anvelopă, amintiţi-vă aceste reguli:
Este interzis cu anvelope de structuri diferite pe acelaşi vehicul ( diagonal cu  radial).
Este interzis cu anvelope de sculpturi diferite pe aceeaşi axă, din faţă sau din spate.
Este recomandabil să se înlocuiască ambele anvelope de pe acelaşi tren, fata sau  spate.
Este recomandabil pentru a se potrivi anvelope noi pe puntea spate (iar cele de pe spate aduse pe fata ) şi este imperativ să fie reechilibrate.

Aveti posibilitatea de a echilibra roţile, inclusiv roata de rezervă.
Fiţi atenţi atunci când mergeti pe borduri sau la trecerea de obstacole similare (capace de canal), alegeţi un unghi obtuz cât posibil .
Nerespectarea poate duce la o înrăutăţire a carcasei.

În cele mai multe cazuri, apare o umflatura pe peretele lateral, care indică faptul că infrastructura prin cablu este distrusa.

Daune care ar urma pot duce la incidente în cazul în care viteza e mare sau sarcină grea.

Sfat:

Trceti incet peste borduri sau bariere similare. Când parcati, să se permită pentru a comprima anvelopa împotriva bordurii.

Depozitarea anvelopelor

 Dacă aveţi loc pentru a stoca anvelopele dumneavoastră, aici sunt cateva sfaturi de baza pentru o mai mare durabilitate.

Înainte de a schimba pneurile faceti primul semn cu creta in direcţia de rulare şi de poziţie în care anvelopele au fost instalate (de exemplu, FS = faţă stânga, SD = spate dreapta). Apoi, efectuaţi o curăţare a cauciucului şi eliminare de nisip sau resturi. Anvelopele ar trebui să fie stocate într-un loc uscat, răcoros, întunecat, departe de ulei, benzina, grasimi sau substante chimice care ar putea ataca amestecul de cauciuc.

Pneurile pe jante nu trebuie să fie depozitate vertical, ci orizontal (în mod ideal, pe un palet de lemn).

Anvelopele fara janta, din contra, ar trebui să fie depozitate vertical şi rotite uşor o dată pe lună, pentru a evita puncte de presiune. În acest caz, trebuie să se evite suspendarea sau stivuirea.

Este recomandabil să se verifice orice daune, adâncimea profilului sau echilibru. Acest serviciu vi-l putem oferi in cadrul service-ului nostru. Acest lucru va preveni uzura inegală

Anvelopele ar trebui să fie, de asemenea, curăţate ocazional.

Cu toate acestea, această curăţare este deosebit de importanta, înainte de depozitare, atunci cu schimbarea anvelopelor de vara / iarna.
Nu folosiţi detergenţi care conţin solvenţi sau uleiuri, ele sunt în detrimentul cauciucului!
Curăţarea ar trebui să se facă cu apă curată şi săpun sau detergent.
Dacă utilizaţi produse de curăţare de înaltă presiune atunci când spălaţi vehiculul, vă rugăm să luaţi următoarele măsuri de precauţie:

• Anvelopele nu trebuie să fie curăţate cu o duză rotundă

• Când curăţaţi cu un vârf plat , o distanţă minimă de 20 cm trebuie să fie respectata.

 

De ce este necesara echilibrarea anvelopelor?

Numim dezechilibrare distribuţia inegală a maselor pe un ax rotativ.
Un dezechilibru de roţi ale unui autovehicul provoacă vibraţii şi plutirea roţilor autovehiculelor şi de asemenea creste uzura anvelopelor .
Dezechilibrarea se poate elimina complet pe utilaje moderne de echilibrare ceea ce contribuie la o conducere sigură şi confortabilă.
Puneti anvelopele umflate în mod corespunzător.
Cele mai multe daune observate la pneuri sunt cauzate de presiunea în anvelope necorespunzătoare.

În conducere normală, verificaţi presiunea la intervale regulate de 2 săptămâni.

De asemenea, nu uitaţi să verificaţi roata de rezervă.
Presiunea necorespunzătoare creşte uzura pneurilor şi pune probleme de manevrabilitate.

Referitor la măsurarea şi reglarea presiunii pneurilor, amintim următoarele puncte:

• Măsurati presiunea în anvelope la rece.

• Nu corectati presiuni din pneuri fierbinti.

• Presiunea poate diferi între puntea faţă şi spate.

• Capacele supapelor trebuie să fie strânse corect, deoarece protejeaza supapa de praf şi murdărie şi pentru a preveni scurgerile.

• înlocuiţi imediat capacele de ventil care lipsesc.
Stabilirea incorectă a paralelismului creşte uzura pneurilor. În acest fel, durata de viaţă a unei anvelope este semnificativ scurtata.

Acest lucru, de asemenea, duce la o rezistenţă la rulare pneu şi eficienţa consumului de combustibil, prin urmare, mai mare.
Confortul la rulare, de asemenea, scade.

Verificati masina în mod regulat.

Montarea anvelopelor.

Astăzi nici un conducător auto nu ar trebui să schimbe anvelope el însuşi. Instalarea incorectă (de exemplu cu un instrument şurubelniţă sau similare), poate produce daune sau reduceri care nu lasa urme vizibile, dar care pot provoca o  explozie a anvelopei.

În plus, un pneu trebuie să fie echilibrat pentru a asigura o tinuta de drum optima. Acest proces este supus unor tehnici specifice, care necesită un instrument adecvat.

Prin urmare, sfatul nostru este de a permite montarea anvelopei la un specialist.

Tehnologia RUN ON FLAT
Inovatoarea tehnologie Run On Flat, este intemeiata pe conceptul de flancuri ranforsate ale anvelopei. Daca o anvelopa obisnuita ramane fara presiune, aceasta se naruie sub greutatea masinii, consecintele fiind ca taloanele se desprind de janta si laturile intra in contact cu carosabilul. Aceasta presiune distruge anvelopa in cativa kilometri. Peretii consolidati ai anvelopelor Run On Flat mentin anvelopa la locul ei pe janta si sustin greutatea masinii inca 80 kilometri, chiar si cu o fisura sau dupa dezumflarea completa a anvelopei.

Anvelopa Run On Flat poate rula cel putin 80 km la o viteza de 80 km/ora cu o presiune foarte slaba sau chiar zero. Deci, chiar cu o pierdere totala de presiune, anvelopa Run On Flat ofera conducatorului auto posibilitatea de a ajunge intr-un service pentru a examina anvelopa. Sistemul Run On Flat functioneaza fara aer atata timp cat un sistem de monitorizare a presiunii anvelopelor face parte in mod obligatoriu din sistem, pentru a stabili ca o anvelopa este fisurata si pentru a avertiza soferul despre acest lucru.

Desi anvelopa Run On Flat e conceputa pentru a continua sa ruleze 80 kilometri cu viteza de pana la 80 kilometri pe ora in caz de presiune slaba sau nula, e posibil ca anvelopa sa trebuiasca sa fie inlocuita in intregime dupa o astfel de situatie. Pentru a prelungi viata anvelopei, va sfatuim sa pastrati pe cat posibil o viteza sub 80 km/ora si sa rulati mai putin de 80 kilometri. Astfel aveti toate sansele ca anvelopa sa poata fi pur si simplu inlocuita.

Montate pe masina dvs. anvelopele Run On Flat elimina complet riscul exploziei, nu mai sunt  necesare : schimbarea anvelopei, asteptarea serviciului de asistenta rutiera la rularea pe autostrada, roata de rezerva in portbagaj.De asemenea, mentin controlul vehiculului si reduc riscul de iesire al anvelopei de pe janta la presiune zero.

Anvelopele RunOnFlat se pot monta pe masina dvsnumai daca aceasta este prevazuta cu un sistem de monitorizare a presiunii la bord (senzori de presiune).

Constructie speciala flanc: flancuri mai robuste, intarite printr-un amestec specific de cauciuc, pentru a sustine sarcina autoturismului la presiune zero.
Inovatii in zona talonului: reducerea riscului de dejantare la presiune zero, in comparatie cu o anvelopa standard.
Un senzor de presiune, legat la tabloul de bord, previne soferul in caz de pierdere a presiunii

Tehnologia RunOnFlat se regaseste si la alti producatori pe piata:

- BRIDGESTONE  RFT (Run Flat Tire)
- CONTINENTAL  SSR (Self Supporting )

- DUNLOP  DSST (Dunlop Self-Supporting Technology)
- FIRESTONE  RFT (Run Flat Tire)
- GOOD YEAR  EMT (Extended Mobility Technology)
- KUMHO  XRP
- MICHELIN  ZP (Zero Pressure)
- PIRELLI RFT (Run Flat Technology), r-f
- YOKOHAMA  Run Flat.

Autoturismele fara roata de rezerva sunt dotate de obicei cu anvelope Run Flat.

Top